کد مطلب:151496 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:159

عظمت عاشورا
عظمت آن، بخاطر اقترانش با حسین - علیه السلام - است؛ آن امام بزرگواری كه

وجودش نمودار پیامبر بود، زیرا در آن روزگار تنها نواده ی رسول خدا، بزرگ اهل بیت آن حضرت، و پنجمین تن از مطهران اهل كسا از عترت او، به شمار می رفت؛ كسی كه در علم و بلندپایگی و جاودانگی، نمودار رسالت بود. كارزار عاشوراء، كارزار ایمانی است كه حسین - علیه السلام - نمودار آن بود، با كفری كه به جنگ او درآمد؛ كارزار حقی است كه حسین - علیه السلام - تندیس آن بود، با باطلی كه در برابرش ایستادگی كرد؛ به دیگر سخن، در این روز كارزارهای پیامبران و جانبازیهای صالحان، در درازنای تاریخ، تكرار شد؛ بویژه پیكارهای نبی


اكرم، حضرت محمد - صلی الله علیه و آله و سلم -، در بدر و احد و احزاب و جز اینها، و جانبازیهای علی - علیه السلام - در جمل و صفین و نهروان.

همه ی این پیامبران و امامان و اولیاء و صالحان و شهداء و مجاهدان، در اهداف و آمال و جانفشانی هاشان همسو هستند و دیدگانشان به نتایج كارزار عاشورا دوخته شده است.

همه ی نیروهای كفر و نفاق و فجور و فسق و رذیلت و خیانت و جهل و غرور و الحاد هم در سپاه بنی امیه گرد آمده است و می كوشد انتقام همه ی تاریخ سیاه خویش را از این گروه كه بر گرد حسین - علیه السلام - می چرخد بستاند؛ می خواهند فروغ پروردگار را با شمشیرها و سرنیزه هاشان فروبمیرانند!